loading...
معماری،عمران،نقشه برداری
خیرمقدم
به نام مهندس هستی

برای مشاهده تمام مطالب سایت در قسمت آرشیو قرار بگیرید


FARSHIDSURVEY@YAHOO.COM



 www.salto.ir     

بیمه تعاون نمایندگی پیری سرابی

فرشید پیری سرابی بازدید : 1208 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (0)

دکتر علی کاوه

 دکتر علی کاوه درسال 1326 درتبریز به دنیا آمد وی دارای لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه تبریز، فوق لیسانس از امپریان کالج لندن(1349) ودکترای مهندسی سازه از دانشگاه لندن (1353)می باشد.ایشان عضو هئیت علمی دانشگاه علم صنعت ایران است. وی در دانشگاه برلین و دانشگاه اسن آلمان در سالهای 1362 و 1365و 1374 تدریس کرده است وی درسال 1363 به مرتبه استادی رسید و عضو بسیاری از انجمن های داخلی و خارجی پیرامون عمران و سازه ها است.کتاب "تحلیل سازه ها" علی کاوه در دوره اول کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
گروه : فنی و مهندسی
رشته : مهندسی عمران
تحصیلات رسمی و حرفه ای : علی کاوه پس از گذراندن تحصیلات اولیه تا اخذ دیپلم، و لیسانس مهندسی عمران از دانشگاه تبریز 1346ه.ش به انگلستان رفت و فوق لیسانس را از امپریال کالج 1349 و دکترای عمران از دانشگاه لندن را دریافت کرد 1353ه.ش وی طی یک فرصت استثنایی در دانشگاه ساری انگلیس نیز به پژوهش مشغول بود . رسالۀ دکترای وی در زمینۀ تحلیل سازه ها با استفاده از مفاهیم توپولوژی تئوری گرافها و ماترویدها بوده است.
خاطرات و وقایع تحصیل : سفرها و اقامت و تحصیل استاد دکتر علی کاوه درانگلستان از وقایع مهم دوره تحصیل علی کاوه به شمار می روند.
فعالیتهای ضمن تحصیل : علی کاوه در حین تحصیل، به مطالعه و تحقیق و تالیف آثاری در زمینه مهندسی عمران به ویژه در زمینه مصالح ساختمانی می پرداخت.
وقایع میانسالی : علی کاوه پس از اخذ مدرک دکتری و بازگشت از انگلستان عضو هئیت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران شد. سپس دوباره، جهت انجام امور پژوهشی به دانشگاه ساری در انگلستان رفت. درسال 1358وی دانشیار شد ودر سالهای 1361،1365،1347 در دانشگاههای وین و اسن آلمان تدریس می کرد. وی درسالهای 1363 به درجه استادی نایل شد.
مشاغل و سمتهای مورد تصدی : علی کاوه از سال 1353عضو هئیت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران بود. در سالهای 1362،1365،1374 استاد مدعو دردانشگاههای وین و اسن آلمان شد. وی عضو پیوسته در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و بسیاری دیگر از مجامع علمی کشور و بین المللی است.ایشان در سال 1358 به رتبه علمی دانشیاری و در سال 1363 به درجه استادی نائل آمد.
فعالیتهای آموزشی : علی کاوه از سال 1353دردانشگاه علم وصنعت ایران به عنوان هئیت علمی گروه مهندسی عمران و در سالهای 1362، 1365و 1374 در دانشگاههای وین و اسن آلمان تدریس نموده است.او تا کنون 13 مقاله علمی در سطح بین المللی تدوین نموده است.سایر فعالیتها و برنامه های روزمره : تحقیق، مطالعه و تالیف آثاری پیرامون مقاومت مصالح، تحلیل سازه ها، پایداری سازه و .. از امور مورد علاقه ای است که علی کاوه را به خود مشغول داشته است.
آرا و گرایشهای خاص : علی کاوه در مهندسی عمران بیشتر دیدگاه تحلیلی دارد و اکثر کارهای وی به تحلیل انواع عناصر و ارکان سازه ها می پردازد.
جوائز و نشانها : کتاب "تحلیل سازه ها" علی کاوه در دوره اول کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کتاب سال برگزیده شد.
چگونگی عرضه آثار : علی کاوه از سال 1358 با شروع انقلاب فرهنگی در زمینه تألیف و ترجمه به فعالیت پرداخت .

آثار : آنالیز پلاستیک و طراحی قابها اجزاء محدود اصول تئوری پایداری سازه ها پایداری سازه ها تئوری ماتریسی سازه ها تحلیل سازه ها ویژگی اثر : کتاب برگزیده جمهوری اسلامی ایران در دوه اول -در این کتاب که مشتمل بر 17 فصل و 9 ضمیمه می باشد، مفاهیم و اصول تحلیل سازه هائی که در مهندسی راه و ساختمان کاربرد دارند به ساده ترین صورت ارائه گردیده است. در ترجمه این کتاب از 7 منبع خارجی معتبر و یکی از مقالات خود مترجم استفاده شده و مطالب بصورت هماهنگ تدوین گردیده است. یکی از مشخصات بارز این کتاب ارائه ساده مطالب و بررسی مسائلی است که در طراحی سازه های مختلف تحلیل آنها ضرورت پیدا می کند. و شامل فصول مختلفی درباره تئوریهای مختلف تحلیل سازه ها خر پاهای مستوی و روشهای تحلیل خر پاهای ساده و پیچیده و همچنین مسائل مربوط به پایداری آنها، روش های مختلف جهت یافتن تغییر شکل سازه ها، روش نیروها برای تحلیل سازه های نامعین استاتیکی، «روشهای تقریبی تحلیل سازه هائی که در عمل کاربرد دارند»، «روش شیب»، «روش پخش گند»، «روش کانی» است (که برای اولین بار بصورت فصلی از یک کتاب تحلیل سازه ها مطرح شده است).
تحلیل کامپیوتری سازه ها تحلیل ماتریس سازه ها تحلیل ماتریسی سازه ها جداول ثابت های قابها روش المان های محدود روش توزیع لحظه ای

 

استاد احمد حامی

 این مملکت عاشق می‌خواهد، هیچ وقت نگویید نمی‌شود؛ بگویید چگونه می‌شود؟(زنده‌یاد استاد احمد حامی)

استاد احمد حامی، در سال 1286 هجری شمسی در یکی از محلات قدیمی تهران متولد شد و پس از طی تحصیلات ابتدایی در مدارس توفیق و حسینیه، تحصیلات متوسطه خود را در دبیرستان دارالفنون به پایان رساند و با موفقیت در آزمون اعزام به خارج، جزو نخستین گروه از دانشجویان ایرانی در سال 1308 راهی برلین شد.

وی حدود یک سال بعد، بنا به‌دلایلی، به تهران بازگشت و سپس عازم سوییس شد و توانست مهندسی راه و ساختمان را از پلی تکنیک زوریخ، دریافت کند. در واقع، استاد حامی، نخستین ایرانی بود که موفق شد بین دانشجویان سایر کشورها، رشته راه و ساختمان را با درجه ممتاز به پایان رساند و به دریافت جایزه ویژه‌ این دانشگاه، نایل شود.

عشق بی پایان استاد به ایران و آگاهی ایشان از نیاز کشور به افراد تحصیل کرده، موجب شد که در سال 1315، به ایران باز گردد و همزمان با خدمت نظام وظیفه، به ‌عنوان رییس راه استان در وزارت راه شروع به کار کند.

مهندس حامی، در آن زمان همچنین به تدریس در دانشکده فنی دانشگاه تهران که به‌ عنوان نخستین دانشکده مهندسی ایران، در طبقه فوقانی درالفنون مستقر بود نیز می‌پرداخت و از جمله بانیان احداث دانشکده در محل کنونی بود.

استاد حامی، در کنار 46 سال تدریس مداوم در دانشکده فنی دانشگاه تهران، در سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه امیرکبیر، دانشکده فنی دانشگاه تبریز و دانشگاه فارابی اصفهان نیز به تربیت دانشجویان و مهندسان کشور همت گماردشخصیت چند بعدی استاد، این امکان را به ایشان می‌داد که علاوه بر امور دانشگاهی، به امور اجرایی نیز بپردازد. از این رو، مسؤولیت‌هایی نظیر مدیریت اداره ارتباطات در سازمان برنامه، مدیریت کل راه‌ها در وزارت راه و معاونت فنی وزارت، مشارکت در بسیاری از طرح‌های عمرانی از جمله راه آهن میانه و شاهرود ـ که از شاهکارهای مهندسی ایران می‌باشد ـ را برعهده گرفته و در کنار آن، همکاری نزدیکی با مرکز مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه و سازمان برنامه و بودجه ـ در تدوین مقررات و مشخصات فنی ـ داشت و ایجاد مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن مشارکت فعالی را اعمال کرد.

سمت وی در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، مشاور عالی ساختمان و مصالح ساختمانی بوده و در بنیانگذاری سازمان برنامه و بودجه سابق (سازمان مدیریت و برنامه ریزی فعلی) نیز همکاری تاثیرگذاری داشته است.

همکاری و مشارکت استاد حامی در ساخت و راه اندازی بسیاری از راه ها، پل ها، راه‌های آهن، فرودگاه ها و بنادر کشور و تسلط وی به راه‌های کشور به حدی بود که ایشان را «پدر راههای ایران» نامیده‌اند.

استاد، علاوه بر این، بارها پیشنهاد پست وزارت راه را به علت علاقه وافر به تدریس، رد کرد. مجموعه ویژگی‌های منحصر به ‌فرد استاد احمد حامی، او را به ‌عنوان یکی از ارکان تاریخ مهندسی کشور مطرح می‌کند و همچنین اطلاعات بسیار دقیق استاد از خصوصیات زمین‌شناختی و جغرافیای مناطق مختلف ایران، این امکان را به ایشان داد که بسیاری از معادن کشور از جمله معادن سیمان در جاجرود و آبگرم، معدن ماسه‌ سیلیسی در فیروز کوه، معدن قیر معدنی در بهبهان و کانولن در جاجرود و میانه را کشف کند.

زنده‌یاد مهندس حامی، علاوه بر تحقیق و بررسی پیرامون وضعیت خاک و معادن کشور، مطالعات گسترده‌ای در زمینه‌ تاریخ تمدن و فرهنگ ایران انجام داد. مطالعاتی که به ارایه نظریاتی در مورد خط فارسی، ریشه تاریخی نام مناطق ایران، رد صحت حمله اسکندر مقدونی به ایران و نیز چگونگی انقراض سلسله‌ ساسانی انجامیده است.

مجموعه‌ی آثار مکتوب استاد، دامنه وسیعی از موضوعات را فرا می‌گیرد که از آن جمله، می‌توان به کتاب‌های «مصالح ساختمانی»، «سیمان‌های طبیعی»، «نسوز»، «آسفالت گوگردی»، «راههای ایران در گذشته و آینده»، «روسازی آسفالتی خیابان‌های تهران»، «ماشین‌های متراکم‌کننده زمین‌های خرده سنگی»، «برآورد ساختمان‌ها»، «آب‌یابی، آب‌رسانی، آب‌یاری، آب‌سنجی در ایران باستان»، «سفر جنگی اسکندر مقدونی به درون ایران و هندوستان بزرگترین دروغ تاریخ است» و «هلنیسم دروغی بزرگ درباره فرهنگ ملتی کوچک» اشاره کرد.

مهندس شاپور طاحونی

خلاصه : مهندس شاپور طاحوني در سال 1334 خورشيدي در شهر تهران ديده به جهان گشود.ايشان داراي مدرك كارشناسي ارشد مهندسي راه و ساختمان از دانشكده فني دانشگاه تهران در سال 1358 مي باشد.مهندس طاحوني پس از فراغت از تحصيل به فعاليتهاي علمي و فرهنگي پرداخت. وي از سال 1361 تا كنون به كار تدريس و تحقيق در دانشگاه صنعتي اميركبير تهران اشتغال دارد.نامبرده هم اكنون عضو هيئت علمي و استاديار دانشگاه مذكور مي باشد.
كتابهاي تاليفي "تحليل سازه‌ها "(با همكاري مهندس ليل‌آبادي )،"طراحي سازه‌هاي بتن مسلح" و كتاب هاي ترجمه اي " اصول مهندس ژئوتكنيك ج1" و دستنامه اجراي بتن (باهمكاري آقاي دكتر رمضانپور و آقاي مهندس پيدايش) ،مهندس شاپور طاحوني به ترتيب در سالهاي 1373،1366،1365، 1384 به عنوان كتاب سال جمهوري اسلامي ايران از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزيده شدند.همچنين كتاب " دستنامه اجراي بتن " به عنوان برگزيده جشنواره مهندسي عمران انتخاب شد.
گروه : فني و مهندسي
رشته : مهندسي راه و ساختمان
والدين و انساب : شاپور طاحوني فرزند مرحوم مرسل طاحوني و سركار خانم حوا درويش آقاجاني است.
تحصيلات رسمي و حرفه اي : شاپور طاحوني دورة تحصيلات دبستان و دبيرستان (هدف شماره 1 تهران) را در تهران به انجام رسانيد و سپس جهت تحصيلات عاليه به دانشگاه راه يافت و در سال 1358 موفق به دريافت مدرك كارشناسي ارشد مهندسي راه و ساختمان از دانشكده فني دانشگاه تهران گرديد.
همسر و فرزندان : مهندس شاپور طاحوني متاهل و داراي سه فرزند مي باشد.همسر ايشان سركار خانم حكيمه غفار نژاد و فرزندان اسدالله،محمد امين و نازنين فاطمه نام دارند.
مشاغل و سمتهاي مورد تصدي : شاپور طاحوني پس از فراغت از تحصيل به فعاليتهاي علمي و فرهنگي پرداخت. وي از سال 1361 تا كنون به كار تدريس و تحقيق در دانشگاه صنعتي اميركبير تهران اشتغال دارد و هم اكنون به عنوان استاديار در دانشگاه مذكور مشغول به فعاليت است.

از ديگر مشاغل و سمتهاي وي مي توان به موارد زير اشاره كرد:

1- عضو انجمن ايراني مهندسان محاسب ساختمان و چند سال عضويت در هيئت مديره آن.
2- عضو كميته آيين‌نامه زلزله (استاندارد 2800).
3- عضو كميته آيين‌نامه بتن ايران.
4- عضو كميته آيين‌نامه بارگذاري مقررات ملي ايران (مبحث 6).
5- عضو انجمن مهندسين عمران و انجمن مهندسين راه و ساختمان.
6- عضو انجمن بتن ايران.
7- عضو كميته مبحث بيست و يكم مقررات ملي ايران (پدافند غيرعامل)
8- مسئول كميته مبحث دهم مقررات ملي ايران (طرح و اجراي ساختمانهاي فولادي)

جوائز و نشانها : مهندس شاپور طاحوني در كنار فعاليت هاي تخصصي خود داراي تاليفات و ترجمه هاي مي باشد كه از ميان آنها چهار كتاب وي -دو كتاب تاليفي و دو كتاب ترجمه- در دوره هاي مختلف انتخاب كتاب سال جمهوري اسلامي ايران (از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي) به عنوان كتاب سال برگزيده شده است.
- انتخاب كتاب "تحليل سازه‌ها "تاليف شاپور طاحوني ،(با همكاري مهندس ليل‌آبادي ) در سال 1365 به عنوان كتاب سال در علوم كاربردي
- انتخاب كتاب "طراحي سازه‌هاي بتن مسلح"تاليف شاپور طاحوني ،در سال 1366 به عنوان كتاب سال در علوم كاربردي
- انتخاب كتاب "اصول مهندسي ژئوتكنيك ج 1" ترجمه شاپور طاحوني ،در سال 1373 به عنوان كتاب سال
- انتخاب كتاب "دستنامه اجراي بتن " ترجمه شاپور طاحوني (باهمكاري آقاي دكتر رمضانپور و آقاي مهندس پيدايش)، در سال 1384 به عنوان كتاب سال
- انتخاب كتاب فوق به عنوان كتاب برگزيده در نخستين جشنواره دو سالانه گراميداشت برگزيدگان مهندسي عمران ايران (بهمن ماه سال 1386)

چگونگي عرضه آثار : مهندس طاحوني بيش از 9 مقاله بزبان فارسي و بيش از 2 مقاله بزبان انگليسي به رشته تحرير در آورده و در نشريات معتبر علمي داخلي و خارجي به چاپ رسانده است.
فعاليتهاي مهندسي ،شاپور طاحوني به قرار زير است:
1- طراحي و نظارت براجراي ساختمانهاي بلند مرتبه.
2- طراحي خطوط لوله آبرساني.
3- طراحي مخازن بتني آب (از ظرفيت 1000 تا 70000 مترمكعب).
4- طراحي سايتهاي تصفيه‌خانه آب.
5- طراحي پلها و آبگذرها.
6- طراحي و نظارت ايستگاههاي متروي تهران.
7- طراحي اسكله دريايي و آبگيرها. (اسكله فولاد قشم، اسكله آلومينيوم المهدي، اسكله تخليه نفت پالايشگاه هشتم اسكله و اسكله آهن بندرامام).
8- طراحي ساختمانهاي صنعتي.
9- طراحي سيلوها و ذخيرسازهاي صنعتي.
10- طراحي بندهاي انحرافي و سازه‌هاي هيدروليكي.
11- طراحي و نظارت براجراي پل ولايت واقع در تقاطع چمران – نيايش.
12- طراحي و نظارت براجراي پل شيرين‌شهر به روش طره آزاد با دهانه مياني 146 متر.
13- طراحي و ساخت دستگاه پلساز (Bridge Builder).
14- طراحي و نظارت براجراي طرح فولاد آذربايجان.
15- طراحي و نظارت بر اتوبان و پل روگذر دسترسي سربندربه بندرامام.
16- طراحي ساختمانهاي صنعتي پتروشيمي بندرامام.
17- طراحي و نظارت براسكله 150.000 تني به علاوه تعميرات اسكله هاي 1 تا 6 بندر امام.
18- طراحي و نظارت بر اسكله هاي 2 تا 7 خرمشهر.

دکتر مستوفی نژاد

داوود مستوفی نژاد در سال 1339 در تهران به دنیا آمد. وی دوره دبیرستان را در دبیرستان سعدی اصفهان گذراند و مدرك دیپلم خود را در سال 1357 در رشته ریاضی-‌ فیزیك از همان دبیرستان اخذ كرد.

سپس در رشته مهندسی عمران دانشگاه تهران پذیرفته شد و این دوره را در همان دانشگاه و دانشگاه صنعتی اصفهان در بین سال‌های 1357 -‌1364 گذراند.
وی در مقطع كارشناسی ارشد در سال 1364 در رشته مهندسی عمران، گرایش سازه، در دانشگاه صنعتی اصفهان شروع به تحصیل و در سال 1366 در این دوره فارغ‌التحصیل شد.
دكتر مستوفی‌نژاد بعد از قبولی در مقطع دكترا، در رشته مهندسی عمرانی با گرایش سازه‌های بتونی، این دوره را در دانشگاه كارلتون، اتاوا كانادا طی كرد و هم‌اكنون به عنوان استاد دانشكده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به كار است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
شرکت مهندسی پردیس راه صحنه بیوگرافی :نام : فرشید، نام خانوادگی: پیری سرابی ، تحصیلات :دتنشجوی کارشناسی مهندسی اجرایی عمران -شغل : نقشه بردار ، محل سکونت : کرمانشاه-شهرستان صحنه،تسلط بر:اتوکد ، سیویل تری دی ، رویت ،اتوکد لند ،دوربینهای لایکا ،تریمبل ، فویف ، سندینگ ، سوکیا ، نیکون
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • ورود نویسندگان
    برای استفاده ازقسمت نویسندگان وهمکاران سایت پیام بگذارید

    آمار سایت
  • کل مطالب : 148
  • کل نظرات : 37
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 284
  • آی پی امروز : 4
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 26
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 610
  • بازدید سال : 3,469
  • بازدید کلی : 751,025
  • کدهای اختصاصی